Volg de BO

Communicatieheld(in)

De boodschap overbrengen, spelen met taal en social media. Communicatie is een belangrijk onderdeel van de bewonersorganisatie. We willen bewoners graag goed informeren, met hen in gesprek over dat wat hen in de wijk bezighoudt en hen op de hoogte houden van leuke activiteiten.

Bij de BO gebeurt er van alles. Vaak zijn er meerdere projecten aan de orde. Onze tijd moeten we goed verdelen, maar zit nu voornamelijk in de afspraken die we daarvoor hebben. Daardoor komt de communicatie niet altijd even goed uit de verf. Dat willen we graag verbeteren. We zoeken iemand iemand die open, eerlijk en betrokken is. Als bestuur staan we open voor andere standpunten en gaan daarover graag het gesprek aan. Een “nee”-persoon past niet zo bij ons.

Onze kanalen

Onze online communicatiekanalen bestaan uit deze website, onze Facebook-pagina en Twitter. Daarnaast gebruiken we de wijkkrant, de buurtmail en wanneer nodig, het scherm bij de JUMBO, posters en/of flyers.

We willen onze sociale media accounts beter inzetten. Tegelijkertijd moeten we in ons achterhoofd houden, dat een groot deel van de bewoners ons daar niet zullen vinden. De wijkkrant speelt dus ook een grote rol.

Communicatie overleg

Afgelopen jaar hebben twee studenten onderzoek gedaan naar de communicatie door een aantal organisaties in de wijk. De bewonersorganisatie is daar ook bij betrokken. In september zijn daar de resultaten van gepresenteerd. De belangrijkste conclusie is dat de verschillende organisaties in de wijk meer moeten samenwerken als het om communicatie naar de bewoners gaat.

Er is daarom een overleg opgericht om dit handen en voeten te geven. Een enorme uitdaging, want er zitten best wat haken en ogen aan. Maar wel een hele leuke en zinvolle uitdaging.

Doe mee!

Klim op je toetsenbord (of euh.. misschien beter van niet) en stuur ons een e-mail. Ook als je meer wilt weten.